Hallituksen tiedote toiminnasta koronarajoituksen aikana

2.12.2020

TIEDOTE

Kymsoten alueella, muun muassa Haminassa, on päätetty tiukentaa rajoituksia koronatilanteen pahenemisen seurauksena 2.12.2020 alkaen. Rajoitukset vaikuttavat Haminan Taitoluistelijat ry:n toimintaan:

• organisoitu harrastustoiminta sisätiloissa lakkaa kaikkien ikäryhmien osalta kolmeksi viikoksi eli 2.12.-22.12.2020 välisellä ajalla. Seurassa luistelukoulujen, harraste- ja aikuisten ryhmien toiminta keskeytetään 2.12. alkaen ja 2020 syyskausi jääharjoittelun osalta on päätynyt (lisätietoa lähetetty ryhmille erikseen WhatsAppilla)
  • Suomen Taitoluisteluliitto on osaltaan linjannut, että kaikkiin liiton alaisiin kilpailuihin tulee tauko alustavasti tammikuun 2021 loppuun saakka. Myös joulunäytöksiä perutetaan. 5.12.2020 aluekilpailu ja 2020 joulunäytös peruutetaan.
  • HaTaLin kaikki jääharjoitukset ovat peruttu kilparyhmille ajalla 2.12.-22.12.2020. Seuran hallitus selvittää yhdessä valmentajien kanssa, missä muodossa oheisharjoituksia voidaan jatkaa rajoitusten voimassaoloaikana. Alustavasti on suunniteltu sekä etä- että pienryhmävalmennusta (ulkona) ja rotaatioharjoituksia. Tästä tiedotetaan erikseen.
  • Tämän hetken tiedon mukaan Haminan kaupunki ei tule veloittamaan seuraa peruuntuneista jäävuoroista. Seuralla on kuitenkin jäänyt juuri iso kilpailu ja joulunäytös järjestämättä rajoitustoimenpiteiden vuoksi ja tapahtumat olisivat olleet samalla iso varainkeruutapahtumia. Tapahtumien peruuntumisen vuoksi budjettiin laskettuja tuloja jää saamatta. Näin ollen budjetin kehitystä täytyy seurata tiiviisti ja tarkasti, jotta saamme turvattua seuran tulevaisuuden. Jäävarausten kustannusten osuus on kokonaisbudjetista n. 30%. Työntekijöiden lomautukset ovat käynnissä HaTaLissa eri muodossa.
  • Tällä hetkellä ei ole vielä tarkkaa tietoa siitä kuinka paljon joulukuun aikana peruutetuilla jäävarauksilla tullaan säästämään ja miten se vaikuta budjettiin ja seuran taloustilanteeseen. Hallitus käsittelee mahdollisuutta kilparyhmien kausimaksun hyvityksistä joulukuun lopussa-tammikuun alussa (riippuu koronarajoituksien pituudesta). Mahdolliset hyvitykset maksuihin lasketaan kolmannessa erämaksussa.

Kiitos kärsivällisyydestä hallituksen ja valmennuksen miettiessä mahdollisimman toimivia ja hyvin palvelevia ratkaisuja tässä muuttuvassa tilanteessa. Valmentajamme tekevät loistava työtä, jotta luistelijoiden harjoittelu voi jatkua mahdollisimman turvallisena ja tarkoituksenmukaisena, kun pääsemme taas palaamaan normaaliin jääharjoitteluun.

Pyydämme lähettämään kaikki mieltä vaivaavat kysymykset suoraan puheenjohtajalle sähköpostiin puheenjohtaja@hatal.net.

Pysykää terveinä!

Terveisin,