Jäätanssi

SYKSYN HARJOITUKSET pidetään lauantaisin klo 18:30-19:20 viikoilla 40-49, ei kuitenkaan 2.12. Päivän jolloin pidetään harjoitukset: 7.10., (14.10.), 21.10., 28.10., 4.11., (11.11.), 18.11., 25.11., 9.12.

Kaikille avoimen kokeilukerran pidetään la 16.9. klo 18:30-19:20

Jäätanssi on sopiva harrastus jokaiselle musiikista ja luistelusta kiinnostuneelle. Jäätanssia voi harrastaa lähes kaiken ikäiset. Harjoittelu on monipuolista sekä keholle että mielelle. Laji kehittää monipuolisesti perusluistelutaitoa, kehonhallintaa, tasapainoa, rytmikykyä ja koordinaatiota. Jäätanssissa ei tehdä hyppyjä, joten laji sopii kaikille yksin- tai muodostelmaluistelun pohjan omaaville luistelijoille.

Jäätanssissa on painopisteinä rytmiin luistelu, kaaret, askeleet sekä erilaiset kuviotanssit, piruetit, twisselit ja nostot sekä musiikkiin eläytyminen. Jäätanssi on perinteisesti parilaji, mutta sitä voi harjoitella ja kilpailla yhtä hyvin soolona. Soolojäätanssi yleistyykin kovaa vauhtia maailmalla.

Tämän lisäksi se on mahtava vaihtoehto luistelijoille, jotka haluavat jatkaa luisteluharrastuksen parissa. Sekä yksinluistelijoille ja muodostelmaluistelijoille, jotka haluavat harjoitella enemmän ja parantaa omaa ilmaisua ja perusluistetaitonsa.

Soolojäätanssi on jäätanssin suurmaissa ollut jo pitkään suosittua. Monet jäätanssin nykyisistä huippunimistä ovatkin aloittaneet kilpailu-uransa ensin soolotanssijoina.

Aloittaaksesi jäätanssiharrastuksen tarvitset:

• Taitoluistimet ja vesipullon
  • Perusluistelutaidon - sujuva eteen- ja taaksepäin luistelu sekä liukuminen yhdellä jalalla
  • Halun nauttia luistelusta ja musiikista iloisessa porukassa!

Voit itse valita hankitko 4 kerran kortin (arvo 40€) vai luistelet koko syksyn hinnalla 80€! Hintaan lisätään jäsenmaksun (20€), mikäli luistelija ei ole vielä seuran jäsen.