Luistelukoulut ja harrastajat

Haminan Taitoluistelijat järjestää luisteluleikkikoulun (LLK) 3-9 -vuotiaille lapsille ja taitoluistelukoulun (TLK) 3-7 -vuotiaille lapsille Haminan jäähallissa (Kiekkokuja 1, 49410 Poitsila).

Luistelukoulujen 2023-2024 kausi alustavasti 36. viikolla.

Luistelukouluissa opetellaan ja harjoitellaan leikkien ja pelien kautta luistelun perusasioita ja taitoluistelua.

Luistelukoulussa suoritetaan Suomen taitoluisteluliiton tähtidiplomeja. Näiden 8 eri haastavuustason liikkeiden opettelu on hauska ja kannustava tapa seurata omaa oppimista. Luistelijan suoritukset kirjataan luistelukoulupassiin, jossa kerrotaan mitkä asiat ovat jo hallussa ja mitä tulisi vielä harjoitella. Kauden päätteeksi esiinnytään seuran joulu- ja kevätnäytöksissä.

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen 2023-2024 luistelukouluihin tästä linkistä

2023-2024 kaudelle ilmoittautuvat kaikki luistelijat, myös vanhat luistelukoululaiset.

Uudet luistelijat voivat käydä kerran kokeilemassa ennen kauteen sitoutumista. Sopikaa kokeilukerrasta ottamalla yhteyttä luistelukouluvastaavaan (luistelukoulu@hatal.net). Jos sen jälkeen ei enää haluakaan jatkaa, täytyy siitä heti ilmoittaa luistelukouluvastaavalle. Jos lopettaa eikä ilmoita siitä, seurauksena on 20 eur maksu, joka kattaa mm lisenssin ja vakuutuksen kulut.

Kokeilukerta koskee vain uusia luistelijoita, jotka eivät ole olleet aiemmin HaTaLin luisteluryhmissä.

Lisenssit ja vakuutukset

Haminan Taitoluistelijat ry:n luistelijoiksi rekisteröidyt, kausimaksun maksaneet sekä henkilötunnuksen ilmoittaneet luistelukoululaiset, ovat vakuutettuja seuran toimesta Suomen Taitoluisteluliiton Luistelupassin kautta. Vakuutus on voimassa 1.5.2023-30.4.2024.

Lisää luistelupassista tästä linkistä.

Aloittelevat luistelijat, jotka ovat seuran kanssa sopineet ensin kokeilevansa yhden kerran, mutta eivät vielä ole maksaneet kausimaksua, eivät ole vakuutettuja ja luistelevat omalla vastuullaan.

Luistelun lopettaminen

Lopettamisesta ilmoitetaan seuran kotisivulta löytyvällä kaavakkeella sekä oman ryhmän valmentajalle/ohjaajalle.  Maksuvelvollisuus on voimassa kauden loppuun.
Ilmoitus lopettamisesta

Luistelukouluista eteneminen

Taitojen karttuessa luistelukoulusta on mahdollisuus siirtyä oman innostuksen mukaan joko harrastajaryhmään H2 (7-12-vuotiaat) tai kehitysryhmään (noin 4-8 -vuotiaat). Kyseisten ryhmien luistelijat harjoittelevat 2-3 kertaa viikossa jäällä ja 1-2 kertaa oheisharjoituksissa.

Tiedotus ja kyselyt

Seuran ja luistelukoulun asioista tiedotetaan seuran nettisivulla, Whatsapp-ryhmissä tai sähköpostitse.

Kyselyihin vastaavat:

• Luistelukouluvastaava sähköposti luistelukoulu@hatal.net