Vanhemmille

Pelisäännöt vanhemmille:

1. ​Vanhempien rooli on kannustaa, kuskata ja kustantaa (KKK-periaate). Varsinainen valmentaminen kuuluu valmentajille ja ohjaajille. Tähän kuuluu, että valmennukseen ei puututa, vaan annetaan valmennusrauha valmentajille ja harjoittelurauha luistelijoille.
  2. Keskustellaan epäselvistä asioista, jotta väärinkäsityksiltä vältytään. Yhdenotot valmentajaan tai hallitukseen sähköpostitse ja keskustelut varaamalla keskusteluaika.

3. Pienille luistelijoille voi olla tärkeää, että oma vanhempi on saattamassa pukuhuoneisiin, avustaa vaatteiden kanssa ja on katsomassa harjoituksia. Tavoitteena kuitenkin on itsenäiset harjoitukset, joissa luistelija itse huolehtii varusteet, sitoo luistimet ja toimii hallilla omatoimisesti. Tämä tarkoittaa myös sitä, että vanhemmat eivät ole seuraamassa jatkuvasti harjoituksia (koskee kilparyhmiä).

4. Yhteisharjoitusten videokuvaaminen ja tallentaminen ilman lupaa on kielletty.

5. Muistattehan ilmoittaa valmentajalle hyvissä ajoin, jos luistelija on poissa harjoituksista tai mikäli tietää myöhästyvänsä.

6. Käytöstavat ja asiallinen keskustelu koskee viestintää kaikkien kanssa. Huomiothan tämän myös kirjoittaessa viestejä esimerkiksi seuran WA-ryhmissä.

7. Kilparyhmien (K1-K4 sekä Tähdet) vanhemmat ovat velvoitettuja osallistumaan seuran talkoisiin ja varainhankintaan, koska seura maksaa osan kilpailumaksuista sekä pitää kausimaksut alhaisina. Myös muiden ryhmien vanhemmat ovat tervetulleet talkoohommiin!

8. Aikuinen on aina nuorelle malli, mikä on muistettava niin kielenkäytössä kuin muussakin käyttäytymisessä.

9. Muistattehan huolehtia luistelijan levosta, ravinnosta sekä välineistä.

10. Toimitaan yhteisten pelisääntöjen mukaan, niin kaikilla on kiva olla =)